Tekstbureau

Tekst moet vlammen en beroeren. Woorden houden je vast. Je wilt meer weten, verder lezen, alles zien …

Zo kan tekst zijn. Ook die van jou. Dus Vertel ‘ns:
Wat heb jij te zeggen?

Tekstbureau Vertel ‘ns schrijft teksten voor:

Vertel 'ns teksten website blog
  • Website
  • Blog
  • Brochure
  • Advertenties
  • Nieuwsbrieven
  • Social media
  • Pay-off
  • Waar je ook maar tekst voor nodig hebt

Interesse? Check mijn tarief of neem contact op voor meer info.

Voor jou schrijf ik:
  • Teksten die je raken

Op wat voor manier dan ook. De teksten op jouw website of blog moeten de lezer prikkelen. Nieuwsgierig maken, aanmoedigen, motiveren en stimuleren. En dat heeft niets te maken met hoe sexy het is. Het gaat om het juiste gevoel.

Lees verder
Geef toe, in het ene bedrijf heb je gewoon meer vertrouwen dan in het andere. Hoe komt het dat je bij sommigen meteen een goed gevoel hebt, en bij anderen nog even verder zoekt? Je zult zeggen: Het ene bedrijf straalt meer professionaliteit uit, hanteert een prettige persoonlijke aanpak of levert gewoon de beste producten. Maar jij raakt daarvan overtuigd door het gevoel dat je erbij hebt. En dat gevoel ontstaat door de manier waarop zo’n bedrijf zichzelf presenteert.En geloof me, daarin kunnen woorden veel verschil maken. De juist toon zorgt voor dat gevoel. Dat het goed is. En dat wil jij ook uitstralen. Je wilt mensen nieuwsgierig maken, ze iets laten voelen zodat ze geïnteresseerd raken en vertrouwen krijgen in jou of je bedrijf. Of nog enthousiaster worden over het product dat je aanbiedt. Of het nu gaat om één woord of een hele pagina vol tekst: Onderschat nooit de kracht van woorden.
  • Teksten die je ongemerkt helemaal leest

Gek is dat hè, soms scrol je binnen twee tellen verder, maar af en toe betrap je jezelf erop dat je al een kwartier aan het lezen bent. Een psychologisch foefje noem ik dat.

Lees verder
Woorden zijn zelden lukraak getypt. Een tekstschrijver kiest heel bewust de juiste woorden om jouw aandacht vast te houden. Je raakt overtuigd van het belang ervan of wilt meer weten. Je schaft iets aan, schrijft je ergens voor in, vraagt een offerte aan. Bingo. Dat was nou net de bedoeling ?
  • Teksten die je begrijpt

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind dat sommige bedrijven me om de oren slaan met vaktermen waarmee ik niets kan. Mijn advies? Noem het beestje bij de naam.

Lees verder
Wanneer ik – een leek – op zoek ben naar een computerspecialist, wil ik kunnen begrijpen wat diegene mij biedt. Met alle respect, het is fantastisch dat deze specialist zich als een vis in het water voelt in die technologische wirwar van termen, maar ik – als doelgroep – kan daar niks mee.

Natuurlijk kun je meerdere doelgroepen hebben, ook (semi-) professionele klanten, maar breng daar dan bewust wat nuance in aan. Ik neem een ICT-specialist als voorbeeld, maar er zijn natuurlijk veel meer vakgebieden waarin we worden overspoeld met termen die we misschien vaag kennen, maar waarvan we de exacte betekenis niet weten. Wedden dat je precies weet wat ik bedoel? En dat ook jij hier weleens tegenaan loopt?

Je kunt heel gespecialiseerd overkomen door de teksten voor je website of blog subtiel te voorzien van je vakjargon. Te is nooit goed, weet je nog? En zo haal je een leek als ik (en vele met mij) wat makkelijker over de streep. Want dan weet ik tenminste dat ik jou kan inhuren. Omdat ik jou wel begrijp.

  • Teksten die kloppen

Dit is altijd een spannende. De meest fanatieken onder ons zullen nu mijn zinnen ontleden en uitkleden om te zien of alles wel klopt. Natuurlijk, ik maak ook weleens een foutje (Zo. Dat heb ik alvast ondervangen?). Maar het is echt betreurenswaardig hoeveel fouten er in teksten staan.

Lees verder
Ik bekijk regelmatig websites, blogs, nieuwsbrieven en redactiestukken die bol staan van scheve zinnen en spelfouten.

Ben jij zelf een kei in leuke teksten bedenken? Fantastisch toch? Wanneer je daar tevreden over bent, heb je echt geen tekstschrijver nodig die het voor je doet. Maar hoe weinig moeite is het om een paar extra ogen over je bericht te laten gaan. En dan bedoel ik niet die van je partner, collega of assistent, maar van een professional. Het is echt niet veel werk om dit te doen. Zie het als een opknapbeurtje voor je tekst.

Na het redigeren ziet je bericht er net wat frisser uit en loopt je tekst als een zonnetje. Weinig werk voor een tekstschrijver (lees: lage kosten), veel resultaat voor de tekst op jouw website of blog. Want door die kleine aanpassingen ontstaat een tekst zoals in bovenstaande kopjes beschreven en boek je er meer resultaat mee. Je tekst loopt, je verhaal loopt.

  • SEO teksten

Hoe leuk, origineel en creatief je teksten ook zijn, het belangrijkste is dat ze gelezen worden! Dat bereik je door het gebruik van de juiste tools.

Lees verder
SEO (search engine optimization) is het optimaliseren van je tekst voor zoekmachines zoals Google. Door goed gebruik te maken van veel voorkomende zoektermen en de juiste opbouw van je tekst, kun je beter zichtbaar worden. Ik zeg bewust ‘kun je’ want er zijn meer factoren die bepalend zijn voor jouw vindbaarheid. Het ligt er maar net aan hoe groot de vijver is waarin jij je beweegt. En op welke plaatsen je jezelf laat zien.

Of je nu zzp’er bent, een adviesbureau hebt, een webwinkel met sieraden of een timmerbedrijf, je wilt jouw doelgroep bereiken. Door gericht te adverteren is de kans op respons vele malen groter en houd je de kosten binnen de perken. Met SEO zorg je dan dat degenen die jouw expertise kunnen gebruiken, je ook daadwerkelijk te zien krijgen!

  • Teksten waarin je jezelf herkent

Het gaat om jouw bedrijf. En daarom is het belangrijk dat ook de teksten die je gebruikt op je website, blog of advertenties de toon hebben van jouw onderneming.

Lees verder
Tekst die vertelt wat jij wilt zeggen, waar jij voor staat. Maar dan wel in ‘jouw woorden’.

Je kunt het idee hebben dat een tekstschrijver dan niet geschikt is. Dat het onpersoonlijker wordt en je jezelf er niet in terug kent. Dus ga je zelf aan de slag. Je zit te tobben, te krassen en te deleten. Terwijl je eigenlijk veel meer te doen hebt. Het is je ding niet, dat schrijven. Ik verklap je iets: het is mijn ding wel.

Diverse mensen met wie ik werk en heb gewerkt lieten me inzien dat ik – door goed naar ze te luisteren – hun gevoel in de tekst weet te leggen. ‘Ja! Dit is precies wat ik bedoel’, of: ‘Dit is de reden dat ik jou heb gevraagd’, of: Jij schrijft in vijf regels waar ik een heel verhaal voor nodig heb’, zijn uitspraken die ze mij toewerpen. Het verwondert me elke keer, echt waar. Maar hieruit blijkt dat het zeker mogelijk is om jouw eigen woorden door een ander te laten schrijven.

Kun jij je hierin vinden?

Ga naar info@vertelns.nl of vul het contactformulier in.

Graag denk ik met je mee. Je kunt altijd vrijblijvend een offerte aanvragen voor je opdracht of idee. Doen!